Circulația pe podul de pe DN 67 B se închide total. Șoferii pot folosi alte rute ocolitoare

0
1367

Circulația pe podul de peste Olt de pe DN 67 B se întrerupe total, începând de astăzi de la ora 18.00. Decizia a fost luată după ce în urmă cu câteva săptămâni mai multe bucăți dintr-un pod vechi de 120 de ani au căzut în râul Olt.

Este vorba despre podul care leagă județele Olt și Vâlcea, mai exact localitățile Drăgășani și Verguleasa.

Potrivit directorului SDN Slatina, Adrian Motorga, motivul închiderii circulației este acela că podul nu mai reprezintă siguranță pentru circulația auto sau pietonală.

“Începând de astăzi, 21 martie, ora 18.00, circulația rutieră și pietonală se întrerupe total pe DN 67B, km 119-236, pod peste râul Olt, între Drăgășani și Poganu. Rutele ocolitoare ce pot fi folosite sunt: DN 67 B-DN64-DJ678C-DJ678-DN67B Drăgășani-Fișcălia-Bucimeni-Câmpu Mare. Se mai poate folosi si următoare rută pentru autovehicule cu masa totală maximă autorizată mai mică de 10 tone: DN67 B-DN 64-DJ 546 G-DJ 546-DN 67B Drăgășani-Strejești, Moșteni-Poganu”, a transmis Motorga.

Reaminitim că, pe 9 martie au fost instituite primele restricții sunt pe DN 67 B, Km.119, în afara municipiului Drăgășani, în urma desprinderii unei suprafețe de 30 m lungime a pasarelei pietonale marginale a podului peste râul Olt, pe sensul Drăgășani – comuna Poganu, județul Olt.

Podul de pe DN 67 B are o istorie lungă și zbuciumată, ca de altfel și alte poduri ce se află pe același drum. Este construit in 1901 și a fost lărgit în 1965 iar in 2010 CNAIR a scos la licitație „Modernizare DN 67B Scoarta-Pitesti, km 0+000 – 188+200” Lucrările au fost câștigate de asocierea Elternhaus-Studio Corona SRL Civil Engineering si doi subcontractanti declarati Engineering Design SRL, Geotesting dar intre timp o parte din firme s-au retras iar cea care a preluat intregul contract nu a realizat obiectivul și a intrat în insolvență. La această dată, CNAIR se află în proces cu firma respectivă.

Concret, singurele lucrări de reabilitare și extindere au fost făcute în 1965 când carosabilul a fost lărgit de la 5 metri la 7 metri și trotuarele au fost lărgite de la 0,80 cm la 1 metru. Iar acum, exact aceste lucrări de lărgire au cedat și s-au prăbușit in Olt.

“In cursul zilei de 8 martie s-a prăbușit partea de trotuar pietonal. Partea carosabilă, din câte am observat, nu este afectată. Am intervenit, am balizat zona, o să urmeze expertiza tehnică și cea de siguranța circulației. O să vedem dacă se impugn restricții de tonaj sau ingustarea părții carosabile”, a declarat direstorul SDN Slatina, Adrian Motorga.

DN 67 B este un drum de 193 de km și strabate patru județe, Gorj,Vâlcea, Olt și Argeș. Este un drum construit pentru transport militar. De aceea structura este una din beton iar lucrările de modernizare sunt mult mai dificile, potrivit experților. Podul de la Poganu nu este singurul cu probleme de pe acest drum.

“Mai sunt poduri cu probleme, chiar pe DN 67B, la Dobroteasa avem unul cu trotuarul probușit. Am balizat zona, am refăcut expertiza tehnică dar nu putem face nimic. Din păcate până nu se termină procesul nu avem cum să intervenim”, a completat Motorga.

Cel mai probabil, podul de peste Olt dintre cele două județe va rămâne închis pentru o lungă perioadă de timp.

Redactor: Georgeta Trușcă

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here