Au început lucrările la DN67B. Acestea au fost demarate după ce timp de mai bine de 30 de ani aici nu au fost făcute niciun fel de intervenții, iar primarii din patru județe s-au revoltat și au depus mai multe petiții la Ministerul Transporturilor.
În acest moment, drumarii lucrează în zona localității Leleasca, unde execută lucrări de frezare și de decopertare în vederea așternerii unui strat de uzură.
“Minunea se pare că se produce: DRUMUL NAȚIONAL 67 B – RUȘINEA SUDULUI ROMÂNIEI A INTRAT ÎN LUCRĂRI DE REPARAȚII! Utilaje sunt prezente la această oră pe teritoriul comunei Leleasca, zona La Moară, unde execută lucrări de frezare și de decopertare în vederea așternerii unui strat de uzură!
Se pare că în urma sesizărilor făcute către DRDP Craiova și CNAIR București de către primarii localităților traversate de DN 67 B, s-a înțeles câ și nordul județului Olt este locuit de români care au și ei dreptul la o circulație decentă”, a anunțat pe pagina sa de socializare Iulian Preda, primar Sâmburești.
Aceste lucrări vin după ce în 2010 CNAIR atribuia prin licitatie contractul de modernizare a drumului național 67 B Scoarta- Pitesti unei asocieri de firme. Inițial, drumul ce străbate 4 judete, Gorj, Vâlcea, Olt și Argeș trebuia sa fie refăcut de o altă firmă din Balș, care a intrat în insolvență, dar care nu vrea sa rezilieze contractul. Proiectul a fost evaluat atunci la aproximativ 500 de milioane de lei vechi.
Acest drum a fost construit pentru transport militar. De aceea structura este una din beton iar lucrările de modernizare sunt mult mai dificile, potrivit experților. In timp, drumul s -a deteriorat , dar nu a fost niciodată o prioritatea pentru guvernanți deoarece nu este un drum principal. Cu toate acestea pentru localnicii din 8 comune din nordul județului Olt, dar și pentru cei din celelalte județe este singurul drum de legatură din zonă.
Redactor: Georgeta Trușcă