Măsuri de ajutorare a beneficiarilor DASP Slatina

0
868

Primăria Slatina ia măsuri drastice ca oamenii să nu mai fie nevoiți să iasă din case în această perioadă. Pentru ca beneficiarii serviciilor de asistență socială să nu se mai deplaseze la ghișeele DASP Slatina s-a luat decizia ca acestea să poată fi depuse on line.


Se pot depune în format letric sau prin poșta electronică cererile, declarațiile și documentele doveditoare pentru solicitarea următoarelor beneficii sociale:
-Ajutorul social acordat în baza Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat.
-Alocația pentru susținerea familiei acordată în baza Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată cu modificările și completările ulterioare.

  • Alocația de stat pentru copii acordată în baza legii nr. 61/1993 privind alocația de stat pentru copii, republicată cu modificările și completările ulterioare.
    -Dreptul acordat în baza Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 111/2010 privind concediul și indemnizația lunară pentru creșterea copiilor, aprobată cu modificări prin Legea nr. 132/2011 cu modificările și completările ulterioare.
    În cazuri excepționale, Direcția de Asistență Socială are dreptul de a solicita persoanelor care au depus cererea și documentele doveditoare prin poșta electronica, prezentarea la sediul instituției.
    Potrivit reprezentanților DASP Slatina prin cazuri excepționale se înțeleg următoarele situații: „Determinarea unor inadvertențe între informațiile din documentele transmise și cele din bazele de date ale instituției menite verificării îndeplinirii de către solicitanți a criteriilor de acordare a drepturilor. Informațiile din documentele transmise sunt incomplete sau în baza acestora nu se poate determina îndeplinirea condițiilor de eligibilitate.”
    În contextul întâmpinării unor astfel de situații excepționale, termenul prevăzut de lege pentru soluționarea cererilor se prelungește cu 15 zile lucrătoare pentru solicitarea documentelor doveditoare, precum și pentru verificarea conformității documentelor transmise.
    Totodată, pe perioada instituirii stării de urgență pe teritoriul României, beneficiarii de asistență socială care au drept condiție frecventarea cursurilor de învățământ de către copii sau tineri, se acordă fără întrerupere. De asemenea nu se sistează acordarea tichetelor sociale pentru grădiniță.
    Orice informație suplimentară poate fi obținută la numărul de telefon – 0249 418 663.
    Aceste măsuri au fost luate în baza hotărârilor Comitetului Național pentru Situațiile Speciale de Urgență, precum și instituirea stării de urgență pe teritoriul României prin Decretul numărul 195/2020, prin prisma intrării în vigoare a OUG nr.30 / 21.03.2020.

Redactor: Georgeta Trușcă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.