Inspectoratul de Poliție Județean Vâlcea a anunțat că astăzi sunt restricții de circulație pe DN 67B, în afara municipiului Drăgășani, după ce podul de peste Olt de la Poganu a început să cadă, pe bucăți.
Restricții sunt pe DN 67 B, Km.119, în afara municipiului Drăgășani, în urma desprinderii unei suprafețe de 30 m lungime a pasarelei pietonale marginale a podului peste râul Olt, pe sensul Drăgășani – comuna Poganu, județul Olt. S-a luat măsura restricționării circulației auto și pietonale pe o lungime de 50 metri în zona afectată. A fost instituită semnalizarea rutieră corespunzătoare prin indicatoare rutiere și balize luminoase. Circulația rutieră se va desfășura pe un sens alternativ, dirijată prin indicatoare rutiere care reglementează prioritatea de trecere. La fața locului s-au deplasat și autoritățile județene din Olt, subprefectul Cosmin Floreanu împreună cu șeful SDN Slatina, Adrian Motorga. Podul de pe DN 67 B are o istorie lungă și zbuciumată, ca de altfel și alte poduri ce se află pe același drum. Este construit in 1901 și a fost lărgit în 1965 iar in 2010 CNAIR a scos la licitație „Modernizare DN 67B Scoarta-Pitesti, km 0+000 – 188+200” Lucrările au fost câștigate de asocierea Elternhaus-Studio Corona SRL Civil Engineering si doi subcontractanti declarati Engineering Design SRL, Geotesting dar intre timp o parte din firme s-au retras iar cea care a preluat intregul contract nu a realizat obiectivul și a intrat în insolvență. La această dată, CNAIR se află în proces cu firma respectivă.
Concret, singurele lucrări de reabilitare și extindere au fost făcute în 1965 când carosabilul a fost lărgit de la 5 metri la 7 metri și trotuarele au fost lărgite de la 0,80 cm la 1 metru. Iar acum , exact aceste lucrări de lărgire au cedat și s-au prăbușit in Olt.
“In cursul zilei de 8 martie s-a prăbușit partea de trotuar pietonal. Partea carosabilă, din câte am observat, nu este afectată. Am intervenit, am balizat zona, o să urmeze expertiza tehnică și cea de siguranța circulației. O să vedem dacă se impun restricții de tonaj sau ingustarea părții carosabile”, a declarat directorul SDN Slatina, Adrian Motorga.
DN 67 B este un drum de 193 de km și strabate patru județe, Gorj,Vâlcea, Olt și Argeș. Este un drum construit pentru transport militar. De aceea structura este una din beton iar lucrările de modernizare sunt mult mai dificile, potrivit experților. Podul de la Poganu nu este singurul cu probleme de pe acest drum. “Mai sunt poduri cu probleme, chiar pe DN 67B, la Dobroteasa avem unul cu trotuarul probușit. Am balizat zona, am refăcut expertiza tehnică dar nu putem face nimic. Din păcate până nu se termină procesul nu avem cum să intervenim”, a completat Motorga.
Redactor : Georgeta Trușcă