Protejaţi instalațiile de apă împotriva înghețului!

0
965

Compania de Apă Olt recomandă utilizatorilor să ia măsurile necesare pentru preîntâmpinarea problemelor legate de riscul de îngheț al instalațiilor și amenajărilor aferente alimentării cu apă. Pentru a diminua la minimum neplăcerile cauzate de aceste probleme, venim în întâmpinarea clienților noștri cu câteva recomandări tehnice.

Utilizatorii se pot proteja împotriva pagubelor pe care înghețul le poate provoca, evitând astfel cheltuielile cu reparațiile sau înlocuirea apometrelor, țevilor sau a branșamentelor de alimentare cu apă. Pe perioada de timp cu temperaturi scăzute, proprietarii de locuințe ar trebui să acorde importanță protejării de îngheț a apometrelor și țevilor.

“Astfel, le reamintim clienților noștri că, în scările de bloc, ferestrele şi uşile trebuie să fie închise şi verificate, periodic sau înlocuite, acolo unde este cazul, pentru a evita fenomenul de îngheţ. Conductele de apă au nevoie de un strat protector termic împotriva îngheţului, astfel de materiale speciale pentru izolat conducte găsindu-se în magazinele specializate. Apometrele trebuie izolate cu materiale termoizolante, iar pentru cele care sunt montate într-un cămin trebuie să existe capac care se închide etanş. Şi branşamentul de apă expus temperaturilor negative trebuie izolat corespunzător pentru a nu îngheţa în perioada de iarnă’’, au anunțat reprezentanții Companiei. De asemenea cei care locuiesc la case, să verifice şi să izoleze robineţii din curte, respectiv căminele de apometru. În cazul în care, clienții lipsesc mai mult de la domiciliu, este necesară golirea instalației interioare de utilizare apă. Nerespectarea măsurilor recomandate de operator poate duce la îngheţarea şi distrugerea conductelor de apă, a robineţilor, a apometrelor şi la întreruperea alimentării cu apă potabilă a instalaţiilor interioare din locuinţă. Reprezentanții CAO reamintesc că: “toate aceste măsuri de prevenire a fenomenului de îngheţ intră în responsabilitatea utilizatorilor sau a asociaţiilor de proprietari, după caz, deoarece spaţiul unde există reţele interioare de distribuţie apă reprezintă un drept de bun comun al proprietarilor din imobilul respectiv.”

În cazul în care recomandările tehnice au fost ignorate, iar contorul îngheață și se defectează, societatea CAO va repara sau înlocui contorul, facturând acest serviciu. Pentru problemele legate de funcţionarea contoarelor sau a serviciului public de alimentare cu apă, cetăţenii pot suna la numărul de telefon: 0249 423 419, Dispeceratul Companiei de Apă Olt sau pot scrie mesaje pe pagina de Facebook a instituţiei.

Redactor: Georgeta Trușcă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.