Încep înscrierile pentru admiterea în instituțiile de învățământ superior militar

0
919

Mâine, 27 februarie,  încep înscrierile pentru admiterea în instituțiile de învățământ superior militar. La finalizarea studiilor universitare, absolvenţii obţin diploma de licență, brevetul de ofițer, li se acordă primului grad de ofiţer (sublocotenent sau aspirant) și sunt numiți în funcție.

Durata studiilor este între 3 și 6 ani, în funcție de domeniul de licență.

CMJ Olt anunță că anul acesta sunt disponibile 492 de locuri la opt instituții de învățământ superior militar.
Academia Forțelor Terestre „Nicolae Bălcescu” din Sibiu: 73 locuri
Academia Forţelor Aeriene „Henri Coandă” din Brașov: 26 locuri
Academia Navală „Mircea cel Bătrân” din Constanța: 10 locuri
Academia Tehnică Militară „Ferdinand I” din București: 212 locuri
Universitatea Naţională de Apărare „Carol I” din București: 43 locuri
Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” din București: 16 locuri
Universitatea de Medicina și Farmacie „Carol Davila” din București: 67 locuri
Universitatea de Medicină, Farmacie, Științe și Tehnologie „George Emil Palade” din Târgu Mureș: 45 locuri

Condiţiile şi criteriile generale de recrutare

Toţi candidaţii, indiferent de categoria de personal sau de programul de formare pentru care optează, trebuie să îndeplinească următoarele condiţii şi criterii de recrutare:

  1. a) să aibă cetăţenie română şi domiciliul în România de cel puţin 6 luni, la data începerii anului de învăţământ/cursului/programului de formare;
  2. b) să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de corupţie, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care l-ar face incompatibil cu exercitarea profesiei de militar în activitate ori pentru a urma cursurile unei unităţi de învăţământ liceal militar, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia postcondamnatorie sau dezincriminarea faptei;
  3. c) să nu facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice, iar dacă este membru, să se angajeze în scris că după admiterea în unitatea/instituţia de învăţământ militar sau în programul de formare/instruire va renunţa la această calitate;
  4. d) să nu facă parte din organizaţii interzise de legislaţia română şi să nu fie membru al unor organizaţii incompatibile cu regulile, activităţile şi atribuţiile specifice profesiei militare;
  5. e) să nu aparţină unor culte sau asociaţii/grupări religioase care contravin normelor de păstrare a ordinii publice, care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei militare;
  6. f) să nu fie asociat unic ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii sau asociaţii comerciale, cu excepţia celor prevăzute de lege, iar dacă se află în una dintre aceste situaţii, să se angajeze în scris că după admiterea în unitatea/instituţia de învăţământ militar sau la cursul de formare ori la programul de instruire va renunţa la această calitate;
  7. g) să fie declarat „Apt” la evaluările/examinările organizate de către centrele zonale de selecţie şi orientare sau colegiile naţionale militare şi, după caz, de către structurile desemnate;
  8. h) să fie declarat „Apt” în urma examinării medicale efectuate la unităţile sanitare din cadrul Ministerului Apărării Naţionale;
  9. i) pentru candidate – să declare în scris că îşi asumă toate riscurile, în situaţia în care pe parcursul susţinerii probelor de selecţie se află în stare de graviditate/maternitate;
  10. j) îşi exprimă acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor).

Dosarul de candidat

Birourile informare-recrutare întocmesc, într-un an de recrutare, un singur dosar de candidat pentru fiecare persoană care îşi exprimă cel puţin o opţiune, în funcţie de categoria de personal/ instituţia sau unitatea de învăţământ militar ori structura militară destinată formării profesionale iniţiale şi continue din reţeaua Ministerului Apărării Naţionale. În cazul în care există mai multe opţiuni, prima opţiune este considerată cea de bază.

Dosarul de candidat se întocmeşte de către biroul informare-recrutare pentru candidatul care domiciliază pe raza judeţului/sectorului municipiului Bucureşti aflat în responsabilitatea centrului militar, în perioada stabilită prin calendarul activităţilor de recrutare şi selecţie. Prin excepţie, pentru candidatul care este încadrat/angajat într-o unitate militară ori care este înmatriculat într-o unitate/instituţie de învăţământ din alt judeţ/sector, dosarul de candidat se poate întocmi de către biroul informare-recrutare din acel judeţ/sector, în perioada stabilită.

Ce trebuie să conțină dosarul unui candidat:

  • Cerere de înscriere/Fișă de contact (formular tipizat prevăzut în anexa 1);
  • Certificatul de naștere;
  • Actul de identitate;
  • Actele de identitate ale părinților sau tutorilor legali (în cazul candidaților minori);
  • Certificatul de cazier judiciar;
  • Adeverință privind înmatricularea în ultimul an de studii al învățământului secundar inferior sau gimnazial;

Foaia matricolă și diploma de bacalaureat sau adeverința care atestă promovarea de către titular a examenului de bacalaureat ori adeverința/certificatul care atestă că acesta este înmatriculat în ultimul an de studii liceale sau că a absolvit învățământul liceal;

  • Actul de studii postliceale sau superioare, corespunzătoare armelor sau serviciilor și specialităților militare pentru care se organizează cursul de formare a maiștrilor militari/subofițerilor în activitate cu excepția candidaților la cursul de formare a subofițerilor în activitate care provin din rândul subofițerilor în rezervă, al subofițerilor rezerviști voluntari, al persoanelor care au efectuat serviciul militar activ ca militar în termen sau al persoanelor fără pregătire militară anterioară;
  • Actul de studii care atestă promovarea de către titular a examenului de finalizare a ciclului I și, după caz, a ciclului II de studii universitare, specializarea/programul de studii;
  • Certificatul/diploma de absolvire a învățământului postliceal/universitar cu licență de specialitate, copia certificatului valabil de membru al Ordinului Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asiistenților Medicali din România și a adeverinței pentru participare la concurs (doar candidații care optează pentru serviciul medical);
  • Alte atestate/diplome de absolvire/certificate de calificare profesională și/sau adeverințe valabile, necesare exercitării profesiei, prevăzute de legislația aplicabilă (dacă este cazul);
  • Permisul de conducere (doar candidații pentru armele auto, geniu și tancuri);
  • Livretul militar (doar candidații proveniți din rândul personalului care îndeplinește serviciul milira în rezervă);
  • Declarație pe proprie răspundere în care menționează că se obligă să lucreze în Ministerul Apărării Naționale cel puțin 4 ani (formular tipizat prevăzut în anexa 2);
  • Ultimul contract cu Ministerul Apărării Naționale (doar candidații proveniți din rândul rezerviștilor voluntari);
  • Documentele care dovedesc împrejurările decesului/producerii invalidității, precum și legătura de cauzalitate cu exercitarea atribuțiilor de serviciu (doar copiii personalului militar clasat inapt sau apt limitat pentru serviciul militar ori, după caz, decedat, în timpul sau în legătură cu exercitarea atribuțiilor de serviciu
  • Documente pentru echivalarea studiilordacă este cazul);
  • Adeverința referitoare la vechimea în serviciu, eliberată de către unitatea militară în care sunt încadrați (doar candidații proveniți din rândul personalului militar);
  • Documente doveditoare privind experiența în domeniul studiilor absolvite, eliberate de către foștii angajatori (cu excepția candidaților proveniți din rândul personalului militar al MApN);
  • Raport personal (doar candidații proveniți din rândul personalului MApN sau al elevilor școlilor de maiștri militari sau subofițeri. Formular tipizat prevăzut în anexa 3);
  • Distincții la olimpiadele școlare (dacă este cazul).

CMJ Olt anunță că mai multe informații despre procesul de admitere aflați pe paginile de web ale academiilor. Le găsiți pe toate într-un singur loc:https://linktr.ee/recrutare.mapn

Redactor: Georgeta Trucă

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here