MMAP lansează o campanie naționale de conștientizare privind gestionarea deșeurilor

0
21

Ministerul mediului apelor și pădurilor salvează fonduri europene și lansează una dintre cele mai ambițioase campanii naționale de conștientizare privind gestionarea deșeurilor.

„Am reușit să salvăm peste 19 milioane de lei din fonduri europene care erau pe punctul de a fi pierduți. Încă de la începutul mandatului mi-am asumat că niciun leu european nu va fi irosit. Alături de Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene am găsit soluția pentru a fi accesați acești bani. Le mulțumesc pentru acest efort comun! Acum, acești bani vor finanța una dintre cele mai moderne campanii naționale dedicate conștientizării și schimbării reale a modului în care gestionăm deșeurile în România” a declarat ministra Diana Buzoianu.

MMAP pregătește o amplă campanie națională de informare și conștientizare, dedicată îmbunătățirii modului în care românii previn, colectează și gestionează deșeurile.

Buget estimat – peste 19 milioane de lei, integral din fonduri europene nerambursabile, fără niciun cost pentru bugetul de stat.

Cele trei teme majore ale campaniei:

  1. Prevenirea generării deșeurilor, cu accent pe compostarea individuală și reducerea risipei alimentare;
  2. Tranziția către economia circulară, prin reparare, recondiționare și reutilizare;
  3. Reducerea plasticului de unică folosință, în acord cu Directiva europeană (UE) 2019/904 – SUP

Campania va construi punți de colaborare între: autorități locale, companii, sectorul HoReCa, retail, ONG-uri, școli, producători și consumatori, pentru a încuraja parteneriate și inițiative comune dedicate reducerii deșeurilor și promovării unui consum responsabil.

În plus, campania va facilita comunicarea, cooperarea și schimbul de bune practici între toți actorii implicați, contribuind la formarea unei rețele naționale de parteneriate funcționale, promovată printr-o platformă digitală interactivă.

Campania va avea o identitate vizuală unitară și acțiuni în toate cele 8 regiuni ale țării, evenimente publice, caravane în școli, conținut digital și colaborări cu influenceri, artiști, bucătari și creatori de conținut implicați în zona sustenabilității.

În curând vor aparea informatii despre consultarea publică pentru alegerea partenerilor de comunicare și detalii despre calendarul campaniei.

Redactor: Geanina Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.