Două oltence nominalizate la Gala ”Profesorul Anului din mediul rural” 2024. Mihaela Nistor și Lăcrămioara Cule – Teach for Romania

0
1327

 Teach for Romania a anunțat lista finaliștilor la cele șapte categorii de premiere ale Galei ”Profesorul Anului din mediul rural” 2024.  Printre cei 22 de educatori, învățători și profesori de la sat din 15 județe au intrat în etapa finală și două cadre didactice din Olt.

Câștigătorii vor fi anunțați pe 15 februarie în cadrul celei de a III-a ediții a  Galei ”Profesorului Anului din mediul rural”.

Anul acesta  au fost făcute 518 nominalizări la cele șapte categorii, iar în urma jurizării au fost selectați 22 de profesori finaliști, care provin din școli rurale din 15 județe: Iași, Ialomița, Hunedoara, Mureș, Olt, Vâlcea, Ilfov, Bacău, Bihor, Timiș, Bistrița-Năsăud, Dolj, Călărași, Cluj și Mehedinți.

Lăcrămioara Cule este directorul Școlii Gimnaziale din Scărișoara, iar implicarea dânsei în atragerea copiilor către școală, dar și determinarea lor să învețe sunt două deziderate profesionale ale dânsei. Acest lucru se remarcă prin multitudinea de proiecte.

În toți anii aceștia mi-am dedicat clipă de clipă copiilor. Cred că nominalizarea mea vin în urma derulării mai multor proiecte în cadrul școlii.roiectul ”Construiește-ți propriul viitor prin educație” derulat în parteneriat cu Roma Education Fund București prin care an derulat  Programul A doua șansă . Proiectul „NoRoc în educație” un proiect desfășurat în parteneriat cu FAFO și Terre des hommes, a adus în școală, prin finanțare norvegiană, aparatură IT, rechizite,echipamente robotică dar, cel mai important, activități comune cu părinții, copiii, consilieri educativi, psihologi, ore remediale la clasele primare.„Fanbook” , clubul de carte, este proiectul de suflet al doamnei profesoare, proiect care, desi este pe bază de voluntariat și nu presupune mari eforturi financiare, este unul dintre cele mai productive prin amploarea cu care a coalizat instituții și personalități, toate interesate ca și doamna profesoară, să promoveze lectura și cartea la nivel de școală și comunitate dar și mai departe.Proiectul PNRAS „Școală modernă pentru copiii din Scărișoara′ al cărei coordonator este doamna profesoara, a adus scolii 140 000 euro care vor acoperi dotarea cu mobilier, echipamente IT și cărti a  unei biblioteci, activități remediale la limba română și matematică, cursuri și workshopuri pentru copii și profesori, excursii și tabere pentru copii.Proiectul SECA, Suport educațional pentru copiii singuri acasă, în parteneriat cu ADAF București a fost un real sprijin pentru coăpiii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate. Programul Uefa-PlayMakers este inspirat de Disney in strânsă colaborare cu UEFA și Federația Română de Fotbal și are ca scop stimularea interesului de a descoperi pentru prima data fotbalul în rândul fetelor cu vârste cuprinse intre 5-8 ani. Sunt câteva proiecte derulate la noi în școală, în care suntem implicați cu toții, elevi, profesori, părinți, foști elevi, autorități locale, întreaga comunitate’,  a explicat Lăcrămioara Cule, director Școala din Scărișoara. Aceasta este nominalizată șa categoria Implicare în comunitate

La categoria  ‘Dezvoltarea abilităților socio-emoționale’ , Mihaela Nistor, profesor de  religie la  Liceul Tehnologic Drăgănești-Olt, Școala Gimnazială Comani/Liceul Teoretic Drăgănești-Olt, Olt a fost nominalizată.

‘Cred că relația mea cu elevii, colegii,  a dus la această nominalizare.  Și cred că și activitatea mea a a dus la acestă nominalizare. Anul trecut am avut un elev ce a câștigat premiul I la  Olimpiada Națională de Religie . Nominalizarea înseamnă recunoașterea muncii mele și că sunt apropiat de elevii mei’, a declarat Mihaela Nistor, nominalizată la Gala ”Profesorul Anului din mediul rural” 2024.

Anul trecut, o olteancă, Iulia Mihalache, învățătoare la Liceul Tehnologic Drăgănești-Olt, Școala Gimnazială Comani  a câștigat titlul de profesorul anului din mediul rural în cadrul aceleași gale.

Teach for Romania precizează că, în etapa de preselecții, au fost implicați 80 de profesori, alumni și membri ai echipei Teach for Romania, care au jurizat cele 518 nominalizări, iar la ultima etapă de jurizare au participat 38 de specialiști din societatea civilă, experți în educație, reprezentanți ai sectorului business, elevi, parteneri instituționali și parteneri media. Conform asociației, toate candidaturile finaliste se află în etapa de documentare în teren pentru a verifica validitatea informațiilor furnizate.

Dincolo de indicatorii vizibili privind nivelul ridicat de abandon școlar, performanţe academice foarte scăzute, violenţa, resursele limitate – invocate adesea când vine vorba despre școlile din medii vulnerabile, profesorii din medii dezavantajate reușesc să găsească soluții și să creeze școală relevantă pentru elevii lor. Lucrul acesta a fost identificat în cele 518 nominalizări făcute de către părinți, elevi, foști elevi, cadre didactice, directori, parteneri, la Gala Profesorul Anului din mediul rural, ediția a treia”, se arată într-un comunicat al asociației.

Câștigătorii celor șapte categorii de premiere vor fi anunțați pe 15 februarie, în cadrul Galei ”Profesorul Anului din mediul rural”, ce va avea loc la Timișoara – Sala Multifuncțională a Consiliului Județean Timiș, începând cu ora 17.00. Evenimentul va fi transmis live și pe pagina de Facebook Teach for Romania.

Categoria: Educatori

  • Vasilica Găzdac – Educator, Școala Profesională „Tiberiu Morariu” Salva, Bistriţa-Năsăud;
  • Elena Irina Șalău – Educator, Grădinița cu Program Normal Nedeia, comuna Gighera, Dolj;
  • Nicoleta Stancu – Educator, Grădinița cu program normal Nr. 2, Comuna Curcani, Călărași;

Categoria: Profesori debutanți

  • Cosmina Teodora Chiuoru – Profesor, Liceul Teoretic ,,Comandor Alexandru Cătuneanu” Lunca Cetățuii, comuna Ciurea, Iași;
  • Rebeca Gheorghe – Învățător, Școala Sfântul Ierarh Nicolae,Bucu, Ialomița;
  • Emilia Lazăr – Profesor, Școala gimnazială Romos, Hunedoara;

Categoria: Prevenirea abandonului școlar

  • Camelia Costantea – Director, Școala Gimnazială Viișoara, Cluj;
  • Felix Godeanu – Director, Școala Gimnazială Grozești, Mehedinți;
  • Monica Nagy – Învățător, Școala Gimnazială Cojocna, Cluj;

Categoria: Dezvoltarea literației

  • Loredana Biliboc – Învățător, Școala Gimnazială Pustiana, Pîrjol, Bacău;
  • Raluca Narcisa Covaci – Profesor, Școala Gimnazială ”Anghel Saligny” Banloc, Școala Gimnazială Livezile, Timiș;
  • Georgiana-Ionela Iordache – Învățător, Liceul Teoretic ”David Voniga” Giroc, Timiș;

Categoria: Dezvoltarea abilităților socio-emoționale

  • Lidia Nadasan – Învățător, Scoala Gimnaziala Beica de jos, comuna Beica, Mureș;
  • Mihaela Nistor – Profesor, Liceul Tehnologic Drăgănești-Olt, Școala Gimnazială Comani/Liceul Teoretic Drăgănești-Olt, Olt;
  • Georgeta Safta – Învățător, Școala Gimnazială Gura Văii, Bujoreni, Vâlcea;
  • Ursache Andreea – Profesor, Liceul „Lascăr Rosetti”, Răducăneni, Iași;

Categoria: Dezvoltarea leadership-ului la elevi

  • Marinela Culea – Director, Liceul Tehnologic „Cezar Nicolau” Brănești, Ilfov;
  • Gabriela Gălățeanu – Învățător, Școala Gimnazială Orbeni, Bacău;
  • Luminița Maria Ilea – Profesor, Școala Gimnazială Nr. 2 Țețchea, Bihor;

Categoria: Implicare în comunitate

  • Lăcrămioara Cule – Profesor, Școala Gimnazială Scărișoara, Olt;
  • Daniela Niște – Învățător, Școala Gimnazială ”Cornel Regman” Daneș, structura Seleuș, Mureș;
  • Angelica Șarig– Profesor, Școala Gimnazială Cleja, Bacău.

Redactor: Georgeta Trușcă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.