Zilele acestea prichindeii de la Grădinița cu Program Prelungit din Scornicești au avut un oaspete de onoare. APIC, mascota Companiaei de Apă Olt a participat la prima activitate a “Fluturașilor” de la grupa mare din cadrul Proiectului ce se desfășoară la nivel național “Educația pentru valori’’.
Ideea activității a pornit de la motto-ul “Scrisorii metodice a educatoarelor, din acest an școlar: „Joc,respect și bucurie”, iar pentru început cei mici au vrut să demonstreze că apa are sentimente. Unul dintre experimente a evidențiat că organismul uman este în proporție de 75 % apă și se reflectă ca o oglinda la cuvintele care ne sunt adresate. “Am fiert orez în apă, am pus conținutul în două borcane pe care le-am etichetat cu cuvintele LOVE și HATE . In fiecare zi, timp de 21 de zile, copiii au adresat cuvinte frumoase borcanului LOVE. Pe celălalt borcan mai mult l-am ignorat. Ne-am canalizat atenția pe cuvintele frumoase. Concluzia a fost aceea că orezul și apa din borcanul Love sunt la fel ca la început, nealterate, pe când orezul și apa din borcanul HATE s-au alterat. Așadar, copiii au înțeles importanța cuvinteler frumoase care ne mențin frumoși si faptul că ura și ignoranta ne alterează”, a declarat Gina Ceraru educatoare GPP Scornicești.
Și APIC a fost împresionat de determinarea celor mici în realizarea activității.
“Reprezentanții Companiei de Apă Olt, alături de Apic au fost prezenți la activitățile desfășurate de Grupa Mare „Fluturașii”, de la Grădinița cu Program Prelungit din Scornicești, în cadrul Proiectului de Parteneriat Educațional „Apa are sentimente”. Ii felicităm pe „Fluturași” pentru această lecție importanță. Și Apic le-a oferit o surpriză dulce, o îmbrățișare caldă și promisiunea că ne vom mai revedea cu prichindeii din Scornicești! Deci, nu putem decât să fim de acord că „Apa are sentimente” și dăruind bucurie, primești atâta iubire din partea copiilor!’’, au precizat reprezentanții CAO.
Aceste activități au scopul de a dezvolta potențialul copiilor, dar și de a-i obișnui cu unele noțiuni de bază. Totodată, se lucrează atat la crearea unui sistem de valori, dar și a unor noțiuni elementare și protejare a naturii.
“Pe parcursul lunilor octombrie-noiembrie , am desfasurat mai multe activități cu scopul de a dezvolta potențialul creator al copiilor , stima de sine și față de ceilalți. Pe data 9 noiembrie, am susținut o activitate în parteneriat cu CAO Olt, activitate care promovează “Educația pentru valori”. Aceasta condiție sine qua non a unei dezvoltări armonioase a copiilor prin joc ,respect și bucurie” , a subliniat cadrul didactic.
„Programul naţional Joc, respect şi bucurie este destinat tuturor cadrelor didactice din învăţământul preşcolar şi antepreşcolar, având un caracter complementar în raport cu toate tipurile de activităţi desfăşurate cu copiii şi cu colaboratorii şi este menit să sprijine creşterea generaţiilor de copii şi tineri care preţuiesc, emană şi creează valoare”, se arată în descrierea programului. Activitățile desfășurate în grădinițe trebuie să cuprindă 7 din cele 36 de valori indicate in program. Până la finalul anului preșcolarii trebuie să deprindă aceste valori.
Redactor Georgeta Trușcă