Trenurile pe hidrogen vor circula și prin Olt

0
1381

Ministerul Transporturilor a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru achiziția primelor 12 trenuri nepoluante cu hidrogen, proiectul pilot cu o valoare de aproape un miliard de euro urmând să fie finanțat și prin PNRR. Trenurile cu hidrogen vor circula pe liniile neelectrificate și cu frecvență ridicată din zona metropolitană București- Ilfov, în județe învecinate, Argeș, Dâmbovița și Giurgiu, dar și pe linia București-Pitești-Craiova.

4 dintre cele 12 trenuri cu hidroneg vor circula  pe ruta București – Slatina – Craiova via Pitești.

Proiectul pilot privind utilizarea automotoarelor în tracțiune electrică pe bază de pile de combustie cu hidrogen, în cadrul obligației de serviciu public de transport feroviar de călători pe liniile CF neelectrificate va deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul Municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj.

Astfel, noile trenuri pe hidrogen vor asigura:

–Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord și Aeroportul Otopeni

–Trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni și Titu

–Trenuri la o oră între București – Găești – Pitești

–Trenuri la o oră între București și Târgoviște

–4 trenuri pe zi între București – Slatina – Craiova prin Pitești.

Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta și accesul facil pentru persoanele cu dizabilități.

Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat pe 29 martie o consultare de piață pentru achiziția a 40 de trenuri cu hidrogen și electrice.

Finanțarea proiectului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Redactor: Georgeta Trușcă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.