Grindeanu a inaugurat Centura Balșului. Ministrul Transporturilor l-a avertizat pe constructorul tronsonului 1

0
2856

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a inaugurat astăzi primii kilometri de drum expres din România. Vorbim despre recepția a jumătate din lotul 2  al Drumului Expres Craiova – Slatina – Pitești. Mai exact 18,5 kilometri din lotul 2, adică segmentul Robănești – Piatra Olt, care va funcționa ca o centură a orașului Balș. Pentru restul celor 21 kilometri, Piatra Olt – Colonești cu centura Slatina, inaugurarea la termen – luna aprilie este condiționată de situația pasajului de la Găneasa.

Lotul al 2 lea al Drumului Expres Craiova –Slatina- Pitești ar urma să fie deschis circulației pe 21 aprilie. Ministrul Transporturilor s-a arătat deranjat de întîrzierile majore se înregistrează pe primul lot, Craiova – Robănești (17 km), unde lucrează italienii de la Tirrena Scavi, în timp ce pe lotul 3 (Valea Mare – Colonești, 32 km) constructorul băcăuan a ajuns la 20% stadiu fizic și va termina lucrările în vara  anului viitor. Constructorul UMB a început în avans lucrările pentru lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești, într-o primă fază cu decopertări pe traseu, pentru că încă nu sunt emise autorizațiile necesare.

“Este o diferență majoră, pe care cred că o vedeți între ce înseamnă tronsonul 2 și ce înseamnă tronsonul 1. Am venit pe tot drumul de la Craiova până aici pe acest așa-zis tronson 1, am avut o discuție cu directorul de acolo, noi toți, explicațiile continua să vină. Eu știu aceste explicații și le știm cu toții, i-am atenționat că am schimbat inclusiv cadrul legal. Așa cum știți, în urmă cu 10 zile, prin ordonanță de urgență și că îmi doresc ca în perioada următoare să existe o altfel de mobilizare și ne dorim cu toții, fiindcă altfel facem tronsonul 2, o să fie finalizat și tronsonul 3, iar legătura cu Craiova, la ritmul acesta, nu va fi făcută. Așa că în acest  moment domnul director de la CNAIR, domnul Pistol, m-a informat că în cee ace ține de companie, toate revendicările, absolut tot, pe tronsonul 1 au fost rezolvate, este liber de sarcini și m-așltept ca pe tronsonul 1 să fie o molizare cel puțin ca pe tronsonul 2 și pe tronsonul 3. Dacă nu, vom intra pe acea procedură în acre va trebui să găsim constructori serioși, care să termine în timp lucrările  așa cum se anjgajează(….)Ei trebuie să termine până la sfâșitul anului, în acest moment sunt undeva în jur de 40%, de aceea am și venit, pe tot tronsonul. Ar trebui să termine la asfârșitul acestrui an. Eu vă spun că la cum am văzut șantierul acum și dacă vor continua mobilizarea, chiar dacă au făcut-o azi că trece ministrul pe acolo, și știu aceste practici și tehnici, nici mobilizarea de azi nu e una care să fie mulțumitoare. Ritmul, dacă va continua așa n-au șanse să termine nici măcar la sfârșitul acestui an. Schema pe care am aprobat-o în guvern este următoarea: conform legii sau pachetului de legi pe care l-am aprobat: în primul rând CNAIR, pentru companiile care-și fac treaba, trebuie să dea din 3 în 3 luni certificate de bune execuție, cum ar fi cazul aici. Asta însemană că lucrările merg conform contractului, pe partea cealaltă avem notificări mai rapide în care îi anunți – nu ești în grafic – o dată, de două ori, de trei ori. După care ai reziliat. Ce am reușit noi să remediem era următorul aspect, și anume în momentul în care reziliai un contract, exista posibilitatea și până acum să reziliezi, treceau minim doi ani până când puteai să înlocuiești compania respectiva să preiei de unde a lăsat-o celălalt. Prin tot ceea ce am făcut, respectând toate directivele europene, tot cadrul legal, în acest moment undeva la 3 luni jumătate poate să intre altcineva în loc și să preia lucrarea în stadiul în care a lăsat-o”, a declarat Grindeanu.

Momentan, edilul Balșului, Cătălin Rotea, vede inaugurarea noii centuri ca o oportunitate pentru atragerea de noi investitori.

“Evident că este un proiect benefic pentru orașul nostru, îl așteptăm de mulți ani de zile, poate de zeci de ani de zile. Așa cum știți devenisem și subiectul glumelor pe internet -Balșul se consideră un oraș turistic, tot cei care îl tranzitează trebuie să –l  viziteze. Dar dincolo de glumă sunt două aspecte foarte importante, pe de o parte traficul va fi descongestionat, pe de altă parte, ca să nu uităm, suntem între două orașe importante, între doi poli industriali, Craiova și Slatina, cred că vom deveni, într-un final, foarte atractivi pentru investitori. Pentru că principala problemă a orașului, dincolo de transit, este crearea de noi locuri de muncă”, a subliniat Rotea.

Redactor: Georgeta Trușcă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.