Cel mai important sfat al autorităților este să rămânem în casă și să evitam pe cât posibil contactul cu alte persoane. Motiv pentru care ANOFM, si implicit Agentiile Judetene de Ocupare a Fortei de munca, și-au reorganizat activitatea cu publicul tocmai pentru a evita expunerea cetățenilor.
În perioada rămânerii în vigoare a stării de urgență, beneficiarii de indemnizații de șomaj nu mai trebuie să se prezinte fizic la sediile locale ale ANOFM, pentru obținerea vizei. De asemenea, nu trebuie să se mai prezinte fizic la ANOFM nici șomerii care au nevoie de reînnoirea cererii pentru a fi luați în evidență în vederea medierii. Pentru protejarea cetățenilor, cererile în cauză vor putea fi completate în termen de 30 de zile calendaristice de la data încetării stării de urgență.
Potrivit News.ro, ”Această precizare este în conformitate cu prevederile art.XII, alin (1) din OUG nr.32/2020, care modifică şi completează OUG nr.30/2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecţiei sociale în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2: «pe perioada stării de urgenţă instituite prin Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, obligaţia prevăzută la art. 41 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, nu se aplică»”. De asemenea, instituţia anunţă că, ”prin derogare de la prevederile art.61, alin (2) din Legea 76/2002, în cazul neîncadrării în muncă, reînnoirea de către şomerii care nu beneficiază de indemnizaţie de şomaj, în condiţiile prevăzute această lege, a cererii pentru a fi luaţi în evidenţă în vederea medierii se face în termen de 30 de zile calendaristice de la data încetării stării de urgenţă”.
Redactor: Roxana Mihalache