ANPC avertizează consumatorii de Black Friday: “Când dorința se confundă cu nevoia”

0
25

Black Friday – un eveniment care a devenit sinonim cu valorificarea unei oportunități rare. Operatorii economici au înțeles frenezia cumpărăturilor și valorifică în fiecare an un eveniment de neratat din calendarul consumatorilor de pretutindeni, Black Friday.

Oportunitate rară sau practici comerciale incorecte pentru consumatori?

Reducerile sunt un atribut cheie al Black Friday, iar promoțiile sunt o modalitate de a atrage cumpărătorii.

Operatorii economici utilizează în acest sens:

  • campanii de marketing digital direcționate;
  • trailere pe rețelele sociale;
  • promoții prin e-mail;
  • e-mailuri personalizate trimise abonaților;
  • reduceri suplimentare la produse specifice;
  • numărătoare inversă până la începerea evenimentelor.

Bombardamentul constant de mesaje de marketing face din Black Friday un eveniment monumental de cumpărături, având posibilitatea de a influența comportamentul economic al consumatorilor. Ofertele limitate în timp, nu suntîntotdeauna o oportunitate rară; ele pot consolidamotivația consumatorilor de a cheltui, alimentând frica de a rata ocazia.

„Consumatorilor nu le place să piardă”, iar evenimentele marcate de oferte exclusive, limitate în timp contribuie la crearea unui sentiment de urgență, și totodată sporesc dorința de a obține articole înainte ca acestea să devină indisponibile.- Adrian Camilleri, profesor în cadrul University of Technology in Sydney.

Indiferent de perioada de reduceri pe care alegeți să o valorificați, ANPC vă îndrumă să achiziționați produsele care corespund nevoilor reale, nu celor induse.

Redactor: Geanina Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.