Secțiunea 3 a Autostrăzii Sibiu–Pitești avansează susținut!

0
15

România va avea, pentru prima dată, un tunel de autostradă realizat cu tehnologia Tunnel Boring Machine (T.B.M), pe lotul Cornetu–Tigveni al Secțiunii 3 Sibiu–Pitești. Acest proiect este și primul lot de autostradă aflat în execuție pe raza de administrare a #DRDPCraiova.

Peste 900 de oameni și aproximativ 200 de utilaje și echipamente sunt mobilizate în prezent pe șantier.

La portalul Pitești se realizează testele pentru ancorajele de probă, urmând să înceapă lucrările de excavație și montajul celor peste 170 ancoraje necesare.

Totodată, se montează fabrica de segmente prefabricate pentru galeriile tunelului – un pas decisiv pentru demararea forării efective.

În cele două organizări de șantier, de la Cepari și Racovița, se execută grinzile de beton necesare lucrărilor de artă de pe acest lot, în fiecare dintre organizări, antreprenorul, Webuild, a montat stații de betoane. Peste 37% din această secțiune fiind structuri.

Traseul autostrăzii Sibiu – Pitești pe Secțiunea 3 se desfășoară între localitățile Cornetu și Tigveni și este cuprins între km 44+500 – km 81+900 (km 39+578.51 – km 76+996.28 conform SF 2008), având o lungime de aprox. 37.40 km. Această secțiune se află pe teritoriul administrativ a două județe: – județul Vâlcea; – județul Argeș.

Proiectul include constructia a 37,40 km de autostrada (2×2) dupa cum urmeaza: 52 poduri si pasaje; 1 ecoduct; 1 tunel; 2 noduri rutiere ; 2 spatii de servicii; 1 centru de întretinere si coordonare. Webuild SpA, antreprenorul acestui lot va avea de executat 53 de structuri, un ecoduct și un tunel cu 2 galerii, fiecare având o lungime de 1,78 km.

În prezent, traficul între Sibiu și Pitești se desfășoară pe DN7, o rută aglomerată și periculoasă, generează întârzieri frecvente și are o viteză medie scăzută (60 km/h). De asemenea, între 2012 și 2018, accidentele rutiere pe DN7 au crescut cu 40%, făcând acest drum unul periculos și ineficient pentru transportul de persoane și mărfuri. Pentru a rezolva aceste probleme, autostrada Sibiu-Pitești va oferi o rută rapidă și sigură, fără întreruperi, între Sibiu și Pitești, traversând județele Sibiu, Vâlcea și Argeș. Traseul va include orașe și localități precum: Șelimbăr, Tălmaciu, Turnu Roșu; Câineni, Racovița, Perișani; Sălătrucu, Șuici, Cepari, Tigveni, Curtea de Argeș, Băiculești, Merișani, Budeasa și Bascov. Proiectul a fost împărțit în cinci tronsoane: Sibiu-Boița (13,17 km); Boița-Cornetu (31.33 km); Cornetu-Tigveni (37,40 km); Tigveni-Curtea de Argeș (9,86 km); Curtea de Argeș-Pitești (30,35 km).

Beneficiile principale includ reducerea timpului de călătorie, creșterea siguranței și oferă o infrastructură modernă pentru pasageri și transportatori. Conexiuni strategice ce crează un coridor continuu între Europa de Vest și Marea Neagră, facilitând comerțul internațional. Dezvoltare economică care stimulează investițiile, creează locuri de muncă și sprijină turismul și afacerile locale. Reducerea poluării și congestiei care diminuează traficul intens de pe DN7, aducând beneficii directe pentru mediu și sănătatea comunităților.

Construcția autostrăzii va moderniza rețeaua de transport din România, reducând blocajele, timpul de călătorie și riscul de accidente. Acest proiect va avea un impact major asupra economiei naționale, facilitând transportul de mărfuri și conectând mai bine țara la rețeaua europeană.

Valoarea totală a proiectului (lei): 8.344.484.002,92 lei;

Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FC): 2.812.711.315,27 lei, echivalentă cu 40 % din valoarea totală eligibilă aprobată;

Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând cofinanțare publică de 60% în valoare de 4.219.066.972,90 lei.

Redactor: Geanina Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.