DRDP a câștigat definitiv, marți, procesul pentru rezilierea contractului de reabilitare a DN 67B, Scoarța-Pitești. Directorul DRDP Craiova susține că de 13 ani „nu s-a întâmplat nimic pe acest drum”.
„După 13 ani de la câștigarea contractului, timp în care nu s-a întâmplat nimic pe acest drum, nici măcar proiectul tehnic de execuție nu a fost întocmit, si după mai multe încercări de reziliere, astăzi DRDP Craiova a câștigat definitiv procesul ce permite rezilierea acestui contract. A fost un proces dificil, cu multe termene, dar juristii nostri au reusit performanta de a învinge avocati constructorilor, avocati specializati in astfel de litigii.
Avem pregatită documentatia sa lansăm în licitație actualizarea documentației tehnice, în baza expertizei realizate de CNAIR, urmând sã lansãm în licitație proiectare plus execuție.Pentru a preveni o noua blocare a acestui proiect, vom propune ca cei 188 de km sã fie împärtiti în mai multe loturi”, a transmis Directorul Regional al DRDP Craiova, Calin Cosmin.
Reaminitim că, în 2010 CNAIR atribuia prin licitatie lucrările de modernizare a DN67 B Scoarța-Pitești unei asocieri de firme. Inițial, drumul ce strabate patru județe, Gorj, Vâlcea, Olt și Argeș, trebuia să fie refăcut de asocierea de firme. Intre timp lucrările au fost preluate doar de firma din Balș, care a intrat in insolvență, dar care a refuzat să rezilieze contractul. Mai mult, proiectul a fost evaluat atunci la aproximativ 500 de milioane de lei vechi, dar niciodată nu au fost alocate fonduri pentru începerea efectivă a lucrărilor.
Potrivit unor surse, lucrările presupuneau repararea covorului asfaltic pe cei 48 de km ai lotului care se află pe raza județului Olt, modernizarea și reabilitarea a 9 poduri, inclusiv reparații capitale la podul peste râul Olt de la Stoienești.
Intre timp a căzut în Olt, podul de la Verguleasa. Pod ce se află pe același drum. Pentru a putea face reparații DRDP a scos din proiect acest pod iar lucrările au fost finalizate la începutul lunii septembrie.
Acest drum a fost construit pentru transport militar. De aceea structura este una din beton iar lucrările de modernizare sunt mult mai dificile, potrivit expertilor. In timp drumul s -a deteriorate, dar nu a fost niciodată o prioritate pentru guvernanți deoarece nu este un drum principal. Cu toate acestea pentru localnicii din 8 comune din nordul județului Olt dar și pentru cei din celelalte județe este singurul drum de legătură.
Redactor: Georgeta Trușcă