Lucrări Quick Wins prin PNRR și in Olt. Acestea sunt într-un stadiu de între 35% și 100% pe 5 loturi din cele 26 finanțate. Printre aceste se numără și loturi ce implica realizarea unor lucrari pe tronsoane aflate pe teritoriul județului Olt.
Potrivit SRCF Craiova, în cadrul programului de lucrări tip QUICK WINS, cu finanțare PNRR, au fost finalizate lucrările de reparații punctuale pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe 4 loturi, unde a fost redeschisă și circulația feroviară, în derulare la momentul actual sunt lucrările de reparații pe lotul 18, unde se înregistrează un procent fizic de 35%, iar pe celelalte 21 de loturi, constructorii pregătesc organizarea șantierelor, fiind în derulare etapele de achiziție, aprovizionare și depozitare a materialelor noi de cale.
În acest moment, potrvit acelașii surse , sunt în pregătire organizarea de șantiere, cu achiziție, aprovizionare și depozitare materiale – șină/schimbatoare de cale, 21 loturi. Majoritatea dintre acestea sunt pe tronsoane de cale ferată din Olt.
Cele mai așteptate lucrări sunt pe linia Craiova-Slatina-Pitești, rută care leagă Craiova de Pitești-București.
Linia CF OLTENI – CRAIOVA
- Lot 1 Olteni – Rădoiești, fir I km74+200 – km79+700
- Lot 2 Olteni – Rădoiești, fir I km 74+700 – km 84+280
- Lot 3 Rădoiești – Atârnați, fir I km 85+880 – km 90+500
- Lot 4 Rădoiești – Atârnați, fir I km 90+500 – km 94+000
- Lot 5 Atârnați – Roșiori Nord, Fir I km 94+000 – km 98+000
- Lot 6 Rădoiești – Atârnați, Fir II km 92+033 – km 93+932
- Lot 7 Atârnați – Roșiori Nord, Fir I km 98+000 – 99+300 – 99+600 – 101+330
- Lot 8 Atârnați – Roșiori Nord, Fir II km 98+916 -101+330
- Lot 9 Roșiori Nord – Măldăieni, Fir I km 101+330 – 106+000
- Lot 10 Roșiori Nord – Mihăiești, Fir I km 106+000 – 109+200
- Lot 11 Mihăiești – Radomirești, Fir I km 124+650 – 126+528
- Lot 12 Mihăiești – Radomirești, Fir II km 124+650 – 126+528
- Lot 13 Radomirești – Fărcașele, Fir I km 146+830 – 148+792
- Lot 14 Radomirești – Fărcașele, Fir II km 146+830 – 148+792
- Lot 15 Drăgănești Olt – Fărcașele, Fir I km 137+760 – 140+760
- Lot 16 Drăgănești Olt – Fărcașele, Fir I km 140+760 – 143+280
- Lot 17 Drăgănești Olt – Fărcașele, Fir I km 143+280 – 143+720
Linia CF PITEȘTI – SLATINA – CRAIOVA
- Lot 20 Pârvu – Falfani, km 127+500-129+500
- Lot 23 Stolnici – Corbu, km 149+950 -150+900
- Lot 24 Balș – Spineni, km 220+850 – 224+850
- Lot 25 Spineni – Robănești, km 224+850 – 227+850
Totodată, au fost finalizate lucrarăle pe patru loturi, iar circulația a fost reluată pe acestea.
Astfel că, lucrările au fost finalizate pe :
Lot 19 Bradu de Sus – Costesti, km 117+230 – 118+350 – stadiul de execuție 100% – redeschisă circulația trenurilor
Lot 21 Falfani – Stolnici, km 138+050 – 138+130 – stadiul de execuție 100% – redeschisă circulația trenurilor
Lot 22 Stolnici – Harșești, km 146+100 – 146+642 – stadiul de execuție 100% – redeschisă circulația trenurilor
Lot 26 Stația Pielesti, km 235+550 – 235+700 – stadiul de execuție 100% – redeschisă circulația trenurilor
De asemenea, in acest moment se lucrează pe lotul 18 Pitești – Pârvu, km 111+950-113+150 – stadiul de execuție 35%. Aici a fost demontată suprastructura veche (900 m)/montată suprastructura nouă (200 m) , pregătire montarea a 4 schimbătoare de cale și o bretea . CFR-iștii anunță că, în perioada 11- 20.09.2023 se închide pentru lucrări linia în stația Bradu de Sus (Cap Y) – se asigură transbordarea călătorilor cu mijloace auto.
La sfârșitul anului trecut Compania Națională de Căi Ferate CFR SA, Sucursalele Regionale CF București și Craiova a semnat 26 contracte în valoare totală de 306.056.276,93 lei, fără TVA, pentru execuția lucrărilor tip Quick Wins. Lucrările sunt finanțate prin Planul Naţional de Redresare și Reziliență (PNRR) și se vor derula pe parcursul a 24 de luni.
Redactor : Georgeta Trușcă