Au început lucrările la podul de la Verguleasa. Prefectul Florin Homorean spune că vor fi gata până în septembrie

0
1441

Vești bune pentru cei care tranzitează podul de peste Olt de pe DN 67B. Reprezentanții DRDP Craiova anunță începerea lucrării de punere în siguranță a circulației rutiere pe podul de peste Olt de pe DN 67B, Drăgășani.

Aceste lucrări sunt așteptate încă din martie, când a fost închis traficul pe acest pod.

„Lucrările de punere în siguranță la acest pod sunt foarte importate și ne vom asigura că se vor finaliza în cel mai scurt timp posibil, din punct de vedere tehnologic, iar după reluarea circulației cei care se vor deplasa pe acest pod o vor face în siguranță „, a transmis directorul Regional al DRDP Craiova, Călin Cosmin Petru.

Luna trecută a  fost finalizată expertiza pentru punerea în siguranță, în vederea redeschiderii circulației rutiere, la podul peste Olt de pe DN 67B, dintre Drăgășani și Poganu. Astfel, s-a luat decizia redeschiderii circulației cu restricție de tonaj de 7.5 to, traficul rutier urmând a se desfășura pe un singur fir, alternativ, dirijat cu semafoare.

Prefectul județului Olt, Florin Homorean, speră ca aceste lucrări să fie finalizate până pe 11 septembrie, prima zi de școală.

Marți, 11 iulie, a fost semnat contractul, pentru începerea lucrările pentru redeschiderea circulației pe podul de la Verguleasa. Termenul de finalizare este de 60 de zile, sperăm să deschidem circulația până când începe școala. Vom monitoriza modul în care sunt desfășurate lucrările, pentru că vorbim de lucrări complexe, în primul rând, va fi demontat pasajul pietonal, apoi se va trece la montarea unui parapete pentru asigurarea siguranței rutiere și pentru protecția pietonilor. Circulația va fi reluată cu restricție de tonaj de 7,5 tone, pe un singur fir, alternativ, dirijată cu semafoare,a  declarat Homorean.

Potrivit DRDP Craiova , în urma expertizei s-a decis ca circulația să se deschidă cu restricție de tonaj de 7.5 to, circulația rutieră se va desfășura pe un singur fir, alternativ, dirijată cu semafoare. Lucrările ce au fost demarate constau în demolarea consolelor de trotuar, pe ambele sensuri, înlocuire rosturi de dilatație, montare parapete de siguranță pentru protecția pietonilor și montare mână curentă, pentru protecția pietonilor și refacere rampe pod.

Podul de pe DN 67 B are o istorie lungă și zbuciumată, ca de altfel și alte poduri ce se află pe același drum. Este construit in 1901 și a fost lărgit în 1965 iar in 2010 CNAIR a scos la licitație „Modernizare DN 67B Scoarta-Pitesti, km 0+000 – 188+200”

Singurele lucrări de reabilitare și extindere au fost făcute în 1965 când carosabilul a fost lărgit de la 5 metri la 7 metri și trotuarele au fost lărgite de la 0,80 cm la 1 metru. Mai exact, vorbim despre porțiunea care a căzut în apele Oltului.

În tot timpul acesta localnicii din zonă au protestat, în fața Prefecturii sau pe pod, pentru a fi refăcut cât mai repede. Oamenii se plâng că rutele alternative sunt prea lungi sau drumul este dezastruos.

Redactor: Georgeta Trușcă

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.