Învățarea continuă la Școala Gimnazială „Constantin Brâncoveanu” din Slatina

0
1112

În aceastã perioadã dificilã pentru sistemul de învãțãmânt, colectivul cadrelor didactice de la Școala Gimnazialã Constantin Brâncoveanu� continuã perfecționarea, tocmai pentru a rãspunde nevoilor comunitãții. Instituția a primit finanțare de la Comisia Europeanã prin programul Ertasmus+, Acțiunea Cheie 1 Mobilitãți de formare a cadrelor didactice, domeniul Educație școlarã, pentru implementarea proiectului FOCUS pe INTEGRARE. Proiectul are ca obiectiv îmbunãtãțirea compețentelor de integrare a elevilor proveniți din medii defavorizate pentru 8 cadre didactice. Se desfãșoarã pe o perioadã de 18 luni, începând cu 01.09.2020. Principalele activitãți ce vor duce la îndeplinirea obiectivelor pe care echipa de proiect și le-a stabilit, sunt mobilitãțile la care vor participa cadrele didactice: Cursul �ITC as a Tool for Intercultural and Media Education�, Sesimbra, Portugalia, curs de 6 zile, furnizat de institutia CREF – Educational Resources and Training Centre�. Tema și metodologia: ateliere cu tehnici actuale TIC care permit includerea mediei digitale în activitatea didactica: fotografia și filmul, programele Photo Editor, Windows MovieMaker, Prezi, Ipad, tablete si telefoane mobile, platformele Moodle, Cloud (Dropbox, Google Drive, cartea digitala), stiloul digital, tablele interactive. Cursul „Strategies for Improving Classroom Atmosphere and Student Motivation in Schools: A Modern Challenge for Teachers” curs de 7 zile desfãșurat în Madrid, Spania. Activitãțile de învãțare propuse de acest curs: metode de motivare a elevilor; colaborarea și cooperarea în clasa de elevi; resurse pentru crearea unei atmosfere atractive în timpul lectiilor; metode de predare corespunzatoare secolului XXI; atelier de creare de proiecte care promoveaza motivarea elevilor. Cursul „Innovative Teaching Methods for Powerful Learning: Gamification and Augmented Reality in Education„se va desfãșura înAtena, Grecia, 5 zile. Activitãțile de învãțare: introducerea conceptelor de gamification și realitate augumentatã; metode de gamificare a activitãților didactice; metode de gamificare � aplicații, jocuri și alte resurse; avantajele și dezavantajele folosirii realitãții augumentate; crearea de proiecte didactice pe baza jocurilor. Cursul „Facing Behavioural Problems – Indiscipline, racism and bulling in the classroom„ va avea loc în Limasol, Cipru. Activitãțile de învatre la care vor participa cadrele didactice își propun: exerciții practice de identificare a problemelor la clasa , dinamica unui colectiv de elevi; metode de creare a unor proiecte de lectii atractive – proiecte,tururi, explorãri; orientãri practice , efecte și exemple menite sã reducã indisciplina; utilizarea tehnologiei pentru reducerea problemelor comportamentale; bullingul în școalã – caracteristici, efecte, exemple de bunã practicã: explorarea unor programe anti-bulling implementate în Cipru; atelier practic pentru crearea unor programe transcurriculare pentru combaterea rasismului, a bullingului și a indisciplinei. Bugetul proiectului este de 18950 de euro, banii fiind destinați pentru plata cursurilor, a transportului cãtre și din localitatea în care se desfãșoarã cursurile, subzistențã. La întoarcerea din mobilitati, profesorii vor deține abilitati noi de utilizare a unor tehnici și metode inovatoare de integrare a copiilor în viața școlii, de utilizare a tehnologiei pentru crearea de lecții atractive. De asemenea, aceste cadre vor împãrtãși cunoștințele astfel încât sã poate fi elaborat CDS-ul școlii în concordanțã cu nevoile elevilor. Cadrele didactice își vor îmbunãtãți abilitãțile de comunicare în limba englezã, abilitãți pe care le vor folosi în viitoare proiecte internaționale, vor fi exemple de bunã practicã pentru cadre didactice din localitate și un punct de sprijin pentru cei care doresc sã participe în viitor la programele Erasmus+. Dezvoltarea europeanã a școlii este unul dintre obiectivele nostre în urmãtorii ani, iar prin participarea profesorilor noștri la cursuri, școala va dobândi o nouã viziune prin adãugarea dimensiunii europene în activitãțile curriculare viitoare.

Redactor: Geanina Lupu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.