Trenurile cu hidrogen vor traversa județul și vor opri de patru ori pe zi în gările Slatina și Balș

0
1135

Doua mari companii s-au asociat și au depus o ofertă în cadrul licitației privind achiziția primelor trenuri pe hidrogen din România.  Acestea vor trece și prin gările din Olt.

Potrivit proiectului pilot, implementat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 trenuri cu 160 de locuri și a unor servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung, a anunțat Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor

„Societatea care a depus documentația este Asocierea formată din SC ALSTOM TRANSPORT SA, lider, și Linde Gaz Romania SRL, asociat. Valoarea achiziției este cuprinsă între 2.446.534.076,64 lei fără TVA și 4.168.505.273,28 lei fără TVA, iar durata contractului va fi de 213 luni. Proiectul pilot, implementat de Autoritatea pentru Reformă Feroviară, vizează achiziția a 12 automotoare de 160 locuri, precum și servicii de întreținere și reparații a vehiculelor și alimentare cu hidrogen, pe termen lung. Aceste trenuri vor deservi prin servicii cu frecvență ridicată rutele din nordul municipiului București și județul Ilfov, în conexiune cu județele învecinate Argeș, Dâmbovița și Giurgiu. Datorită fiabilității noilor vehicule, trenurile vor ajunge și până în județele Olt și Dolj”, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Potrivit aceleași surse serviciile de transport feroviar de călători care vor conecta Capitala României cu: Aeroportul Internațional Henri Coandă, precum și centrele urban economice Chitila și Titu (la fiecare 30 minute), municipiile reședință de județ Pitești și Târgoviște, precum și centrul urban economic Găești (la fiecare oră), municipiile reședință de județ Craiova și Slatina, precum și centrul urban economic Balș (de 4 ori pe zi), municipiul Curtea de Argeș (de 3 ori pe zi).

Prin înlocuirea tracțiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an și, de exemplu, 18.348 tone CO2 pe an și 306 tone NOx pe an, contribuind astfel la atingerea obiectivelor din strategiile europene și naționale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050”, a mai subliniat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.

Finanțarea acestui proiect de investiții se realizează prin Programul Național de Redresare și Reziliență și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

Redactor :Georgeta Trușcă

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here