Fie că se intitulează Cyber Monday, Double Eleven, El Buen Fin sau Black Friday, fenomenul cumpărăturilor este unul global și cel puțin 129 de țări au îmbrățișat evenimentul reducerilor semnificative.
Din România până în Statele Unite ale Americii, operatorii economici din întreaga lume au îmbrățișat această zi/săptămână/lună a ofertelor, creând propriile lor interpretări unice ale tradiției. Și desigur, Black Friday nu este singura zi din an în care atenția consumatorilor este pusă la încercare.
Recomandări ANPC pentru Black Friday:
- Planificați-vă cumpărăturile: Pentru o gestionare echilibrată a bugetului, consumatorii sunt sfătuiți să își contureze lista de achiziții și să își fixeze o limită de cheltuieli.
- Consumatorii sunt îndrumați să verifice site-ul înainte de a plasa comanda:
- Date de identificare ale companiei:
– denumirea completă a companiei
– codul unic de înregistrare (CUI)
– numărul de înregistrare la Registrul Comerțului și sediul social
- Date de contact:
– număr de telefon funcțional
– adresă de e-mail asociată domeniului site-ului
– formular de contact
- Politici clare:
– linkuri vizibile către termeni și condiții
– politica de retur
– politica de confidențialitate
Recomandă consumatorilor care urmăresc creatori de conținut/influenceri să fie atenți la conținutul promovat, întrucât creatorii de conținut au obligația de a menționa clar când o postare are scop comercial.
Recomandă consumatorilor să compare prețurile abia după parcurgerea următorilor pași:
- Să verifice prețurile obișnuite pentru articolele dorite pentru a ști dacă o ofertă de Black Friday este într-adevăr una reală.
- Reducerile de preț trebuie să se bazeze pe cel mai mic preț real aplicat în ultimele 30 de zile. Prețul final trebuie prezentat în avans, incluzând toate taxele și comisioanele previzibile.
Indiferent de perioada de reduceri pe care alegeți să o valorificați, ANPC vă îndrumă să analizați, comparați și cumpărați informat.
Redactor: Geanina Lupu