15 mai este ziua cea mai așteptată de cei mai mulți angajatori. Proprietarii de restaurante încă nu știu sigur dacă afacerile lor sunt pe lista activităților ce urmează să fie reluate. Peste 11 zile măsurile impuse de Ordonanțele militare urmează să fie relaxate.
Restaurantele ar trebui să fie redeschise, dar trebuie asigurată distanțarea și alte măsuri de igienă. Pentru a fi asigurate aceste măsuri se va reduce numărul meselor atât din restaurant, cât și de pe terase.
Proprietarii de restaurant din Slatina așteaptă decizia autorităților, dar știu că nu îi așteaptă o perioadă prea bună.
„Așteptăm decizia autorităților și măsurile impuse și apoi ne vom conforma. Oricum nu văd lumea să se înghesuie în restaurante până nu apare un vaccin. Ne vom feri unii de alții mult timp de acum încolo.Va fi un an cumplit de greu pentru toate sectoarele horeca. Pentru deschiderea terasei așteptăm precizări și apoi vom vedea. Sincer nu cred că se vor deschide restaurantele prea curând.
Am văzut și eu regulile propuse de reprezentanții horeca dar sunt în faza de propunere. Nu cred ca sunt viabile de la 15 mai. Oricum vom intra în cea mai mare recesiune economica a secolului, probabil . Și atunci, și cu măsuri și fără măsuri clienți nu prea vor mai fi. Asta este cea mai mare durere”, a spus Victor Coneschi, proprietarul unui restaurant din Slatina.
Pe perioada stării de urgență, acesta a decis să se orienteze doar pe livrările la domiciliu. Dar cu toate acestea a fost nevoit ca peste jumătate din personal să îl trimită în șomaj tehnic.
„Acum, pentru perioada aceasta în care funcționează doar livrările la domiciliu avem personalul la un sfert din capacitate iar ceilalți sunt în șomaj tehnic”, a completat Coneschi.
Și pentru livrările la domiciliu s-au luat măsuri speciale de protecție.
„Cei care lucrează se dezinfectează înainte și după fiecare comandă livrată la domiciliu. De asemenea sunt dezinfectate gențile folosite la livrări după fiecare comandă. Folosim pentru dezinfectare soluții pe baza de biocid. La fiecare intrare în tura personalul este verificat cu aparat electronic de citire a temperaturii. O parte din clienți plătesc comenzile cu cardul online și noi le lăsăm produsele în fața ușii. Astfel nu exista nici un fel de contact cu clienții. Băieții de la livrări poartă măști și mănuși obligatoriu”, a explicat patronul restaurantului